ispy para iphone 6 Plus sms spion iphone 4s spy app für iphone 4s kindersicherung internet kindersicherung für schränke handy orten verloren o2 computer temperatur überwachen chip link spionage iphone spy software ios 7 handy einmalig kindersicherung pc microsoft spionage android app spy location pc überwachung polizei
Zgoszone komentarze

Podzikowanie dla Ciebie za powiadomienie administratora o komentarzu.
Prosz uzupenij formularz by mc wysa Twoje zgoszenie.

Imi:
 
E-mail
 
Uzasadnienie zgoszenia komentarza
 
 
 

Skomentuj swoje uwagi
Witajcie procenty!
Dodane przez Kohub, w dniu - 28-06-2008 21:43
Szkoda, e temat wywoany zosta teraz, kiedy wikszo na obozach. Oczywicie na obozach te si pije, nie mam zudze, chodzi mi o to, e czas nie sprzyja szerokiej dyskusji. Szkoda, bo nie tak znowu dawno dyskutujc w POBUDCE o Prawie Harcerskim i jego (ewentualnej) reformie, musielimy zrezygnowa z omawiania 10 punktu, bo po prostu nikt nie chcia go podwaa! Tymczasem okazuje si nagle, e mamy tylu zwolennikw lampki wina u cioci na imieninach, co moe prowadzi do wniosku, ze przyczyn alkoholizmu nie jest alkohol ani butelka, tylko instytucja cioci (lub babci), zwaszcza na imieninach. 
Wybaczcie lekki ton, ale do grzmotw z ambony ju przywyklimy i raczej po nas spywaj, a paka nie naley do arsenau metod harcerskich. Temat wymaga powanej dyskusji, dobrze e si wreszcie pojawi, a na razie pozwlcie KOHUBOWI, e jak zwykle zajmie postaw przemiewcz. Par pyta: 
1. Czy adnie wiza bezporednio przemoc w rodzinie, wypadki i inne skutki pijastwa z nieprzestrzeganiem "10"? Najpierw trzeba by sprawdzi jaki procent (nomen omen)pijanych przestpcw jest, lub byo harcerzami. Bo moe to dwa odrbne wiaty, midzy ktrymi zieje przepa? 
2. Co wyej podpisani maj na myli piszc o stawianiu "wyej poprzeczki"? Bo pojawiaj si w tym kontekcie dwa zadania, jeli chodzi o skal zupenie nieprzystawalne. Dla jednych "wyej poprzeczka" to nie pi wcale oraz nigdy jeli si jest, lub byo harcerzem. Trudne, ale realne, znam wielu takich. Dla innych, to poprzez wasny przykad zniechci spoeczestwo do picia. Wybaczcie, to ju mit, tego zrobi si nie da. Nie radzi sobie z tym Koci, a jaki my mamy autorytet w porwnaniu z Kocioem? 
3. Pijastwo jako wyrnik polskoci? Na Bachusa! Podejmuj si przeprowadzenia dowodu, e wynalazek fermentacji napojw by, na rwni z wynalazkiem koa, pocztkiem cywilizacji. Tyle e powszechniejszym, bo w prekolumbijskiej Ameryce koa nie znano, alkohol owszem. Nieraz pozwala przey, po prostu ma wasnoci bakteriobjcze, a o higienie nasze praszczury nic nie wiedziay, zaczem duej yli zdrowo ci, co pili wino i horyk, ni ci, co tankowali wod z rzeki. I tu pytanie do Hosiego" czy Twj "bohater osobowy", Bolesaw Chrobry by abstynentem? Bo e nie pali, to fakt, co przemawia za postulowanym w dyskusji pozostawieniem w Prawie tylko zakazu palenia...  
4. Zainteresowaa mnie rnica zda pomidzy zwolennikami (umiarkowanego) picia przez dorosych instruktorw POMIMO istnienia prawa w jego dzisiejszym ksztacie, a "legalistami", ktrzy postuluj by najpierw zmieni prawo, a potem dopiero si upi. Ciekaw jestem ktra opcja zwyciy w dalszej dyskusji. Przypuszczam e pierwsza, bo to nie alkoholizm jest immanentn cech polskoci, lecz zdolno i zamiowanie do omijania prawa... 
5. Ja, jako weteran rnych dyskusji o Prawie Harcerskim, po raz kolejny zauwaam ze smutkiem, e tego co si na ten temat pisze po pierwsze nikt nie czyta, po drugie jak ju czyta, to nie rozumie, po trzecie jeli nawet zrozumie, to zaraz zapomina. Jeszcze raz przypomn dwie fundamentalne prawdy, ktre oczywicie i tak zostan zaraz zapomniane. Pierwsza: Hosi odwouje si do "KIHAM-owskich korzeni", jak wielu przed nim przeinaczajc je. Bo my nie walczylimy, naszywajc "10" na lilijk instruktorsk, o przestrzeganie 10 punktu, tylko WSZYSTKICH 10 punktw przez instruktorw. Rnica do zasadnicza - KIHAM-y nie byy jeszcze jednym ruchem abstynenckim, lecz walczyy o powrt tradycyjnych, harcerskich wartoci, midzy innymi abstynencji. Zatem trzymajc si ducha KIHAM-w identycznie powinnimy traktowa harcmistrza pijanego, jak harcmistrza zdradzajcego on lub faszujcego faktury. Przyjemno nie ta sama, ale skutek owszem. I druga prawda o KIHAM-ach: wbrew wczesnym wadzom ZHP, ktrych nie zdoalimy przekona, Rada Porozumienia przyja uchwa o wprowadzeniu w naszych rodowiskach przedwojennej roty Przyrzeczenia. Pezetpeeria podniosa larum, e chodzi nam o pominicie sw zobowizujcych do walki "o spraw socjalizmu". I wielu w to uwierzyo. Bzdura wielka. Nie wiem jak inni, ale ja zawsze (a w kadym razie na dugo przed KIHAM-ami) "walczyem o spraw socjalizmu". Walczyem tak zajadle o to, by znalaza si ona (ta sprawa)gdzie jej miejsce, czyli w dole na mieci, e a musieli mnie wyrzuci z ZHP. KIHAM-om natomiast przede wszystkim chodzio (w duym skrcie)o zastpienie formuy "Przyrzekam caym yciem" dawn "Mam szczer wol caym yciem". opatologicznie wyjaniam rnic: kto "przyrzeka", ten ju nie ma odwrotu. Jeli, na przykad, wypije piwo, staje si zdrajc. Tradycyjna formua jest natomiast najpeniejszym wyrazem chrzecijaskiego ducha wychowania w harcerstwie - uznaje prawo do bdu, do grzechu, ale te do pokuty i odpuszczenia winy. Miaem szczer wol, ale bya zbyt saba - wypiem. Przyznaj si i prosz o wybaczenie - wwczas znowu bd harcerzem. Albo wiadomie postanawiam wypija kieliszek na zdrowie babci i tym samym wiadomie przestaj by harcerzem, bo przecie byem nim dobrowolnie, ale zachowuj honor. Chyba, e skami "nie, nie piem". Koniec opatologii. Przy okazji (to potwornie obszerny temat, wart wielkiego artykuu, ale pozwlcie jeszcze pomdzi)- co znaczy "caym yciem"? Przepiknie wytumaczya to .p. Maryla Strzemboszowa po poegnaniu Tomasza, kiedy kto zauway, ze jej m przez wiele lat nie by harcerzem, dopiero w kocu lat .70 wrci do organizacji. "Caym yciem", nie znaczy "przez cae ycie", znaczy "caym sob". Liczy si nie czas, lecz intensywno ycia ide. A z tego prosty wniosek: mog by harcerzem "caym yciem" do czterdziestki, a potem wybior jaki inny, moe lepszy system wartoci, przedkadajc go nad harcerski. Czy akurat tym lepszym jest "kultura wina" nie wiem. Wiem tylko, e w "caym yciu" mam zawsze wybr. 
6. Dobra, to ju na koniec. Pojawi si w dyskusji wtek obowizku picia w niektrych sytuacjach, gdy "nie wypada odmwi". Kochani, trudno o przykad bardziej sformalizowanej dziedziny ycia spoecznego ni dyplomacja. Ot zdarzyo mi si skoczy kurs protokou dyplomatycznego, ktrego ostatnim akordem by wzorcowy obiad dyplomatyczny. Oczywicie wdka do zakski, biae wino do ryb, czerwone do misa itd. Ciekawski jestem z natury, spytaem wic prowadzcego kurs dystyngowanego, starego dyplomat, weterana wielu ambasad, czy w obecnoci na przykad gowy pastwa wypada odmwi picia alkoholu podczas takiego obiadu. Usyszaem, e odmwi nie wypada absolutnie. Nie do pomylenia jest te jakie odwracanie kieliszkw do gry dnem, czy tego typu demonstracje. Kelner nalewa kademu. Natomiast co ja z nalanym alkoholem zrobi, moja rzecz, bylem nie chlusn nim w ssiada. Wraz z pustym talerzem kelner zabiera PENY kieliszek i nikt tego nie komentuje. Po prostu. Ten sposb polecam bywalcom babcinych imienin, ktrzy nadal chc by we wasnym sumieniu harcerzami. Jednoczenie obiecuj, e nie strac szacunku dla BYEGO harcerza, ktry przy mnie zapali fajk (on ju wie, e to o nim). Co wicej - nie bd kwestionowa jego wybitnej wiedzy o harcerstwie, tak jak nie podwaam opinii uczonych wieckich biblistw, bo wicenia daj prawo do udzielania sakramentw, ale wiedz niekoniecznie. 
No to zdrwko! 
KOHUB